fbpx

CORONA: Nødberedskab i Lyngby-Taarbæk Forsyning

For at opretholde forsyningssikkerheden og minimere risikoen for spredning af corona-virus har vi i Lyngby-Taarbæk Forsyning valgt at gå i nødberedskab fra 13/3.

Det betyder, at:

  • Vores medarbejdere i driften arbejder på skift
    Derved minimerer vi risikoen for, at alle medarbejdere bliver smittet samtidig. Og dermed kan vi opretholde den nødvendige drift af vand, spildevand, renseanlæg og affaldsordninger.
  • Der er begrænset adgang til genbrugsstationen – læs mere her.
  • Vores administrative medarbejdere arbejder hjemme.
  • Vores telefon kun er åben for akutte henvendelser. Ikke-akutte henvendelser skal ske til forsyning@ltf.dk
  • Vi har lukket for personligt fremmøde.

 

Får nødberedskabet andre konsekvenser for vores kunder?

Vi arbejder på, at vores kunder kommer til at mærke mindst muligt til, at vi arbejder i nødberedskab.

Forsyningen af drikkevand er ikke berørt, og vi vil også bortlede og rense spildevandet, som vi plejer. Foreløbigt er der heller ikke ændringer på afhentning af affald. I uge 14 var haveaffaldsordningen udvidet, så alle kunne komme af med deres haveaffald. Dette gjaldt kun i uge 14, for genbrugsstationen er igen åben for private.

Ved driftsforstyrrelser – fx akutte vandbrud – må vores kunder forvente, at vandet kan være lukket lidt længere end normalt, da hjemsendte medarbejdere først skal kaldes ind.

Vi følger naturligvis myndighedernes og kommunens anbefalinger, og vi melder ud, hvis der kommer ændringer til denne plan.

 

Oftest stillede spørgsmål

 

Får jeg hentet affald?
Ja, i øjeblikket er der ingen ændringer i afhentningen af affald. Hvis situationen ændrer sig, melder vi det ud her på hjemmesiden.
Men hjælp skraldemændene med ikke at blive smittet – så kan affaldsafhentningen fortsætte. Læs mere her.

 

Lukker genbrugsstationen?
Fra 13/3 – 30/3 var genbrugsstationen på Firskovvej kun åben for erhvervskunder. Fra 31/3 er den igen åben for alle – dog er der begrænset adgang – læs mere her.

 

Hvad gør jeg, hvis jeg pludselig ikke har vand?
Som altid kan du ringe til os, hvis du har akutte problemer med vand og affald. Vores telefon er døgnåben og har nummer 72 28 33 60.

 

Hvad gør jeg, hvis jeg har andre spørgsmål – fx til min regning?
Hvis du har spørgsmål til din regning eller andre ikke-akutte spørgsmål, kan du skrive til os på forsyning@ltf.dk. Vores administrative personale arbejder hjemme og kan derfor stadig besvare mails.

 

Stopper vores igangværende anlægsarbejder?
Nej. Vores anlægsarbejder – fx i forbindelse med letbanen – udføres af entreprenørfirmaer. Og så længe deres medarbejdere ikke er hjemsendt, fortsætter arbejdet.

Vores projektledere arbejder hjemme, og derfor bliver byggemøder nu holdt over telefon. Det besværliggør det koordinerende arbejde lidt, men på kort sigt vil det ikke umiddelbart give anledning til forsinkelser.

 

Hvor får jeg svar på spørgsmål om corona-virus?
På siden coronasmitte.dk giver de danske myndigheder et samlet overblik over situationen.

Sundhedsstyrelsen opdaterer løbende deres information om corona-udbruddet – www.sst.dk.