Medarbejder på genbrugsstationen vejleder kunde

Næsten 3.000 kunder har gjort os klogere  

I efteråret gennemførte Lyngby-Taarbæk Forsyning en kundeundersøgelse, og vi vil gerne takke de næsten 3.000 kunder, der brugte tid på at svare på spørgeskemaet. Læs om de vigtigste budskaber her. 

Hvert andet år gennemfører Lyngby-Taarbæk Forsyning en tilfredshedsundersøgelse. Det gør vi, fordi vi gerne vil forbedre os som forsyningsselskab – både i forhold til vores service, ydelser og i vores kommunikation til jer kunder. 

Tilfredshed på niveau med landets andre forsyninger

Nøgletallene ligner dem fra forrige undersøgelse i 2020. På nogle områder har I kunder givet os en bedre karakter, på andre områder en lavere. Samlet set ligger vi på niveau med resten af landets forsyningsselskaber.

I efterspørger en mere moderne og nutidig genbrugsstation 

Rigtig mange valgte i forbindelse med spørgeskemaundersøgelsen at benytte muligheden for at tilføje kommentarer. I disse kommentarer var der både ris og ros – og det er noget, vi også vil bruge til at målrette vores indsats.

Der er især to tendenser, der går igen i besvarelserne af tilfredshedsundersøgelsen: Utilfredshed med genbrugsstationen på Firskovvej og frustration over pladsen i 4-kammerbeholderen til plast og mad- og drikkekartoner. 

I undersøgelsen fik vi bekræftet, at I kunder efterspørger en mere moderne og nutidig genbrugsstation.  Den nuværende er for lille og har en forældet og dårlig indretning. Vi har sammen med kommunen gennemført en idefase og ser frem til, at planerne for en ny genbrugsstation kan blive en realitet. Undersøgelsen viste, at i forhold til medarbejdernes evne til at vejlede og guide de besøgende, er der en stor tilfredshed.

Kapaciteten i 4-kammerbeholderen fik flest til tasterne

Der bliver generelt brugt mere plast, og det har medført, at rummet til plast ikke længere er stort nok for alle. Lyngby-Taarbæk Forsyning anerkender pladsmanglen og resultaterne af undersøgelsen blev forelagt for Lyngby-Taarbæk Forsynings bestyrelse den 14. december 2022. Her blev det besluttet, at Lyngby-Taarbæk Forsyning retter henvendelse til Lyngby-Taarbæk Kommune for sammen at se på kapacitet og fordeling i beholderne på den længere bane. Kommunens teknikudvalg vil også blive orienteret. Det er nemlig kommunalbestyrelsen, der i sidste ende beslutter, hvordan vores affaldsordninger skal udformes og hvornår.

Vil du deltage ved næste kundeundersøgelse?

For at vi kan invitere vores kunder til at deltage i spørgeskemaundersøgelsen, kræver det, at vi har din mailadresse. Vi håber derfor, at du vil registrere din mailadresse på din profil på vores selvbetjeningsløsning.