Screenshot af ltf.dk på lanceringsdagen

Skærmprint af Lyngby-Taarbæk Forsynings nye hjemmeside. Den havde premiere 7. december 2020.

Velkommen til vores nye hjemmeside

Lyngby-Taarbæk Forsynings nye hjemmeside er tilpasset mobiltelefoner og tilbyder blandt andet nyhedsbrev og en ny sorteringsguide for affald. Samtidig lanceres en ny affalds-app.

Vores nye hjemmeside giver en række nye services og et løft til dem, der besøger hjemmesiden fra deres mobiltelefon.

”Der er primært to grunde til, at vi lancerer ny hjemmeside nu. For det første skal hjemmesiden tilgodese de 50 procent, der besøger vores hjemmeside fra mobiltelefonen. Den gamle hjemmeside gjorde det ikke særligt godt på den lille skærm – den nye har et design, der tilpasser sig skærmstørrelsen. For det andet går udviklingen på webområdet hurtigt, og med en ny hjemmeside kan vi tilbyde vores brugere nye funktioner og en bedre oplevelse, når de besøger vores site”, forklarer Klaus Herner Kristiansen, der er kommunikationspartner i Lyngby-Taarbæk forsyning.

Flere nye funktioner

Vores kunder har blandt andet efterspurgt bedre information om sortering af affald, og det ønske opfylder vi med en sorteringsguide

Nogle af hjemmesidens nye funktioner har været efterspurgt af brugerne – blandt andet i kundeundersøgelserne.

”Vi har forbedret hjemmesiden på en række punkter. Vores kunder har blandt andet efterspurgt bedre information om sortering af affald, og det ønske opfylder vi med en sorteringsguide, hvor man kan indtaste den type affald, man vil smide ud, og så får man svar på, hvordan man sorterer det. Vi lancerer også et nyhedsbrev, som man kan tilmelde sig på hjemmesiden, og så er den generelle brugeroplevelse også blevet væsentligt bedre – det er i hvert fald de tilbagemeldinger, vi har fået fra vores kundepanel”, fortæller Klaus Herner Kristiansen.

Sorteringsguide

Nyhedsbrev

Den nye hjemmeside lever også op til de nye krav om webtilgængelighed. Det betyder, at blinde og svagtseende kan bruge hjemmesiden, da de kan navigere ved hjælp af tastaturet.


Ny app om affald

I forbindelse med den nye hjemmeside lancerer Lyngby-Taarbæk Forsyning også en affalds-app til mobiltelefonen. App’en giver information om affald, som man ellers skulle ind på hjemmesidens selvbetjeningsløsninger for at se. 

”Med den nye app får vi en helt ny platform til vores kunder. Når man installerer app’en på telefonen, indtaster man sin adresse, og så kan man blandt andet se, hvornår man får hentet affald. Og skulle skraldemanden have glemt at tømme skraldespanden, kan man også anmelde det direkte i app’en. Sorteringsguiden er også del af app’en, så den har man hele tiden lige ved hånden”, siger Klaus Herner Kristiansen.

Læs mere om affalds-app'en

 

Forbedret kundeservice

De nye tiltag med relancering af hjemmeside og etablering af nyhedsbrev, sorteringsguide og affalds-app er alle led i Lyngby-Taarbæk Forsynings bestræbelser på at gøre kundeservicen endnu bedre.

”Vi har monopol på vores ydelser, og derfor har vi en ekstra forpligtelse til at levere god service. Vi har lige etableret et kundepanel og gennemført en kundeundersøgelse, hvor 2.000 kunder tog sig tid til at svare. Det har givet os mange input, som vi forsøger at indarbejde. Vi bliver aldrig færdige med udvikle vores service og håber, at disse nye løsninger vil medvirke til at lette hverdagen for vores kunder, når de har brug for Lyngby-Taarbæk Forsyning”, siger Peter Linde, der er bestyrelsesformand i Lyngby-Taarbæk Forsyning.