Grafik over vandledninger og stophaner

Vandbrud: Hvad gør jeg?

Drikkevand

Mangler du vand? Eller har du for meget vand? Her giver vi dig gode råd om, hvad du kan gøre, hvis du oplever for lidt eller for meget vand i hanen.

I Lyngby-Taarbæk Forsyning har vi ansvaret for at du får rent drikkevand. Men hvad gør du, hvis du oplever en vandskade? Vores vagttelefon er døgnåben. Ring på telefon 72 28 33 60.

Hvem har ansvaret for hvad?

Den, der ejer vandledningen, har ansvaret for ledningen, hvis der sker skade eller uheld. 

•    Ude på vejen er det Lyngby-Taarbæk Forsyning, der har ansvaret for ledningen. 

•    På din matrikel og ejendom har du ansvaret for ledningen. Dit ansvar starter ved skellet ind til din grund. Det er skellet der adskiller forsyningens ledning fra din ledning. I flere tilfælde er skellet ved lukkeventilen (stophane).  

Hvis uheldet er ude, hvad gør jeg?

Er uheldet ude skal du altid ringe til os – uanset om uheldet er på dit eller Forsyningens ledning. Vi skal nemlig altid rykke ud for at lukke for ventilen (stophanen). Dermed lukker vi for vandtilførslen og stopper for yderligere vandudslip.  

Ved brud på vandledningen på egen matrikel skal du kontakte Lyngby-Taarbæk Forsyning, så vi kan lukke ventilen og stoppe yderligere vandudslip. Det er derefter din opgave at få repareret vandledningen på din grund. Når vandledningen er repareret, skal du igen kontakte os, hvorefter vi kommer og åbner for stophanen, så du igen får vand i hanen.

Vi står klar til at hjælpe

Har du brug for hjælp er du altid velkommen til at kontakte os. Mellem jul og nytår skal du ringe til vores vagttelefon på telefon 72 28 33 60. 

Vi anbefaler alle vores kunder at tilmelde sig vores sms-service. Dermed sikrer du dig en direkte besked fra os, hvis uheldet er ude i dit område.

Tilmeld dig besked-service og få sms ved vandbrud 
 

Emne